Hoe zorg je voor betrokkenheid? Het antwoord op deze vraag is al aanwezig binnen het bedrijf. Ik help bij het vinden van het juiste antwoord bij de medewerkers.
Met een mensgerichte aanpak zorgen we er gezamenlijk voor, doelen écht en blijvend te bereiken.
In de wereld van digitale technologieën en transformaties wordt menselijk kapitaal alleen maar meer waard.
Het draait steeds meer om authenticiteit, talent, skills en dus om de mensen binnen de organisatie.
Belangrijkste KPI’s
Keep People Informed, Keep People Involved, Keep People Interested, Keep People Inspired.
Onafhankelijk
Met open blik komen we tot nieuwe inzichten.
Persoonlijk
Directe lijnen en verantwoordelijkheid.
Specialist in huis
100% commitment binnen vooraf vastgesteld termijn.
Vertrouwelijk
1:1 informatie wordt vertrouwelijk behandeld.
Woorden én daden
Van strategie advies naar implementatie en waarborging.
Herken je onderstaande situaties & achterliggende uitdagingen?
-
Van iedereen in de operatie en allemaal generalisten naar een organisatiestructuur, waarin elke medewerker een eigen rol heeft.
De uitdaging ligt vooral in het goed verdelen van ieders verantwoordelijkheid en rol, maar ook in het delegeren en het toetsen van succes.
-
In deze fase ontstaan de eerste managementlagen.
De vraag die daarbij vaak gesteld wordt is: gaat de groei niet ten koste van de creativiteit en de snelheid van dicht bij het vuur staan?
-
De uitdaging ligt vooral in het behoud van het DNA en de cultuur van het bedrijf.
Hoe zorg je ervoor dat de nieuwe mensen, rollen en processen het bestaansrecht versterken in plaats van afzwakken?
-
Gaat vaak gepaard met meer regels, meningen, vertraging in processen en geen zichtbaarheid van de mensen.
Grip houden op de gehele organisatie vormt in deze fase de grootste uitdaging.
-
Dat kan natuurlijk ook. Vaak hebben bedrijven een specifiek vraagstuk dat om een tailormade aanpak vraagt.
Ik ben benieuwd naar de fase waar jouw bedrijf in zit en denk graag met je mee.
Transitie fases
-
Belangrijk is om als eerste de strategie te bepalen voor de lange termijn en vervolgens de plannen heel concreet te formuleren.
Het is goed om in deze fase de mensen -tot op zekere hoogte- al te betrekken bij het vraagstuk. Zij zien soms andere dingen dan het management of de directie. Zonde om dit over het hoofd te zien, want dit komt een keer op het groeipad.
-
Super dat er al geïnvesteerd is in het strategische plan maar hoe nu verder?
Hoe zorg je ervoor dat het ook daadwerkelijk geïmplementeerd wordt? De medewerkers erbij betrekken is hierin cruciaal.
-
Belangrijk is dat het plan niet alleen in de eerste, tweede, derde maand wordt uitgevoerd maar dat teams het strategische doel blijven nastreven.
Wat is ieders rol en verantwoordelijkheid? En wat hebben ze nodig om dit tot uitvoering te brengen? Met name dat laatste wordt vaak vergeten.
-
Hoe zorg je ervoor dat het plan gewaarborgd wordt en dat, na het behalen van doelen, de ontwikkeling wordt doorgezet?
Het continueren van het proces is heel belangrijk. Daar horen weer nieuwe uitdagingen, doelen en plannen bij. En daarbij ook andere rollen en verantwoordelijkheden. -
Dat kan natuurlijk ook. Vaak hebben bedrijven een specifiek vraagstuk dat om een tailormade aanpak vraagt.
Ik ben benieuwd de ontwikkeling van jouw organisatie en denk graag met je mee.